شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۵:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

اجرای طرح‌های آبخیزداری، راه‌حل فنی و علمی مبارزه با خشکسالی است/ تغذیه سفره‌های زیرزمینی و پخش سیلاب، نتیجه کار جهادی در حوزه آبخیزداری بوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  در گفت و گو با روابط عمومی استانداری کردستان ابراز داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری علاوه بر کنترل روان‌آب‌های سطحی و سیلاب، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی و بهبود محصولات کشاورزی می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل و گسترش سیلاب و جلوگیری از تخریب ناشی از سیل، افزایش پوشش گیاهی، بهبود کیفیت خاک و افزایش آب‌های زیرزمینی انجام می شود.
طرح های پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی از جمله اقدامات موثر در اجرای طرح‌های آبخیزداری است که می تواند بهبود درآمد و اشتغال کشاورزان و آبخیزنشینان را نیز فراهم کند.
وی اجرای طرح‌های آبخیزداری را داری نقش مهمی در جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک و بروز خسارت در اراضی کشاورزی و محصولات کشاورزی کردستان دانست.
حبیبی، سطح بارش‌های سه ماه منتهی به فروردین را رضایتبخش اعلام کرد و گفت: سیراب شدن سفره‌های زیرزمینی و پخش سیلاب نتیجه کار جهادی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری در کردستان بوده است.

#استانداری_کردستان
#آبخیزداری_کردستان