چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۲:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۳۰ ساعت ۲۱:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

 استاندار کردستان در دیدار با سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی:

ظرفیت بالای کردستان برای میزبانی رویدادهای ورزشی داخلی و بین‌المللی/ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری ورزشی کردستان مورد مطالعه قرار گیرد/ ورزش، جایگاه تقارن سیاست، اجتماع و اقتصاد است

استاندار کردستان در دیدار با سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار داشت استان  کردستان، توانایی میزبانی شایسته از رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی را دارد و در حوزه ورزش نیز،  سیاست‌های مردمی‌سازی دولت در حال پیگیری و اجراست.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با پریچهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی به ظریفت بی‌نظیر کردستان در ورزش اشاره کرد و گفت فعالیت‌های ورزشی از لحاظ ورزش قهرمانی، رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در میان جامعه حائز اهمیت است.
استاندار کردستان در ادامه بیان داشت؛ میزبانی رویدادهای ورزشی ظرفیتی بی‌بدیل برای معرفی و شناساندن زمینه‌های تعاملی و گردشگری استان به سایر نقاط است که می‌تواند در توسعه پایدار استان بسیار مؤثر واقع شود.
ظرفیتی که ورزش در جهت معرفی زمینه‌های گردشگری برای توسعه دارد بسیار بالا بوده و نیازمند حمایت رسانه‌ای است.
زارعی کوشا تأکید کرد؛ یکی از چالش‌های قدیمی ورزش استان وجود ذهنیت و انگاره‌های نادرست در مورد پتانسیل و زمینه‌های مختلف ورزش در کردستان بوده است که خوشبختانه قسمت اعظم این دیدگاه‌ها در حال تغییر و تصویرسازی جدید مبتنی بر واقعیت‌های موجود است.

وی گفت: مردم کردستان فرهنگ ورزشی منحصر به فردی دارند در حدی که اگر سالن ۱۰ هزار نفری هم در مسابقات بسکتبال استفاده شود مملو از جمعیت خواهد شد.
زارعی کوشا در پایان از فدراسیون انجمن‌های ورزشی خواستار مطالعه کارشناسی زمینه‌های ورزشی،  استعدادیابی گسترده ورزشی از جوانان مستعد ورزشکار کردستانی و تهیه نقشه راه توسعه ورزش استان شد.

#استانداری_کردستان
#ورزش_کردستان
#مردمی‌سازی_ورزش