سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۱۰:۳۰:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۱۶ ساعت ۱۶:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

کمیتە غربالگری معتادین تشکیل شود/ دستگاه های فرهنگی بە رسالت خود در مبارزە با مواد مخدر عمل کنند

استاندار کردستان بر ضرورت تشکیل کمیته غربالگری معتادان در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد معتادان استان وجود ندارد گفت؛ لازم است کمیته ای برای غربالگری  و شناسایی تعداد معتادان تشکیل شود تا بتوان در خصوص راهکارهای لازم برای بهبود و درمان آنها اقدام کرد.
وی افزود: افرادی تحت عنوان معتاد بصورت مداوم وارد کمپ های ترک اعتیاد می شوند اما کماکان  اعتیاد خود را ترک نمی کنند، لذا ضروری است برای آنان تصمیمات دیگری اتخاذ شود.
مرادنیا عنوان کرد: برخی از خانواده های معتادین متجاهر دارای تمکن مالی هستند بر همین اساس باید خود بخشی از هزینه درمان آنان را متقبل شوند و افرادی نیز که تمکن مالی ندارند راباید دولت حمایت کند تا از بلای خانمانسوز اعتیاد رهایی پیدا کنند.
استاندار کردستان استفاده از تجربیات مدیران کمپ های ترک اعتیاد برای اتخاذ تصمیم گیری های درست را لازم دانست و گفت: خوشبختانه همه دستگاهها واز جمله شورای شهر و شهرداری سنندج برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی چهره شهر عزم راسخ دارند.
وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی آنگونه که لازم است در جهت مبارزه با مواد مخدر و آگاه سازی جامعه پررنگ ظاهر نشده اند، گفت:  اعتیاد یک مشکل همگانی است و  از  عوارض  آن کسی در امان نیست، لذا باید نهادهای فرهنگی نقش جدی خود را در آگاهی بخشی به جامعه و خانواده ها ایفا کنند.