سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۱:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۱۱ ساعت ۱۷:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

  برگزاری شورای مسکن به ریاست استاندار؛

 الزام بررسی میدانی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها/ کردستان دومین استان دارای بیشترین متقاضی نهضت ملی مسکن است /بانک‌ها همکاری جدی با متقاضیان مسکن ملی داشته باشند /اتمام آماده سازی و تسریع در اجرای پروژه ها رویکرد شورای مسکن در استان /مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان مرتفع شد

استاندار کردستان با الزام به بررسی میدانی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها بر اتمام آماده سازی و تسریع در ساخت مسکن ملی با توجه به روند طولانی تامین زمین برای این پروژه تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه در جلسه شورای مسکن استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد بر ضرورت رویکرد جهشی و جهادی در پیگیری پروژه‌های مسکن در استان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئله اصلی ما در استان تامین زمین با توجه به تقاضای بسیار بالا در امر مسکن بود که عمدتا تامین شده است.

زارعی کوشا مسکن را از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: فرمانداران، شهرداران، بانک‌ها و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تحقق این مهم پای کار باشند تا این امر به سرعت منتج به نتیجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کردستان بعد از استان فارس، دومین استان از نظر تعداد بالای متقاضیان کشور است افزود: اکنون مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اقدامات انجام شده و الحاق اراضی به محدوده شهرها در بیشتر نقاط استان برطرف شده است.

زارعی کوشا بر لزوم اتمام آماده‌سازی و تسریع در ساخت و ساز مسکن ملی تاکید کرد و این امر را رویکرد اصلی این جلسه دانست و گفت: تا کنون عمده پیگیری‌ها برای تامین مسکن بوده و ادامه خواهد داشت و در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته برای کسانی که فرآیند ثبت نام آنها انجام شده زمین تامین شده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه روند طولانی تامین زمین برای ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در استان نباید موجب انتقاد و بلاتکلیفی متقاضیان شود، تصریح کرد: مردم انتظار دارند این واحدها تکمیل و دغدغه مسکن آنها برطرف شود لذا در جلسات شورای مسکن باید هماهنگی فوق العاده داشته باشیم و از این به بعد جلسات به صورت هفتگی و با حضور فرمانداران برگزار خواهد شد.

زارعی کوشا به تعهدی که مدیریت استان نسبت به ۴ میلیون مسکن که وعده دولت با توجه به شرایط توپوگرافی استان ، اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است که همه متقاضیان تایید نهایی شده صاحب مسکن شوند.

زارعی کوشا در ادامه، آورده متقاضی را دومین فاکتور مهم بعد از تامین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن دانست و افزود: همراهی بااین پروژه مستلزم همراهی متقاضیان در خصوص آورده مالی است قطعا نمی‌توان پروژه ها را به علت عدم همراهی و عدم واریز آورده متوقف کنیم لذا همه موانع این مسیر بایستی کنارزده شود و در صورت عدم همراهی متقاضیان دیگر جایگزین خواهند شد.

وی اظهار کرد: پروژه نهضت ملی مسکن متعلق به همه مجموعه‌ها و نیازمند حمایت و تکلیف همه مدیران است این کار با جدیت و سرعت دنبال شود و از موکول کردن موضوعات در این راستا به ایام آتی، خودداری شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: جلسات و بازدیدهای میدانی درسطح شهرستان‌ها به صورت اختصاصی جهت احصای مشکلات در اجرای این پروژه صورت بگیرد و گزارش آن در جلسه شورای مسکن استان مطرح شود.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی اجمالی مبنی بر آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان کردستان، پیرامون تغییرات جمعیت شهرنشین و روستانشین، وضعیت تغییر کاربری در کشور و استان و آمار تایید نهایی شده نهضت ملی، مواردی توسط اعضای حاضر در جلسه و فرمانداران مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.