سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۲:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۲۵ ساعت ۱۷:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

دیدار استاندار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان/تخصیص بیش از ۱۲ همت به پروژه‌های عمرانی کردستان طی ۲ سال گذشته/ تحقق شعار سال در بخش مسکن بسیج امکانات است /توجه مسئولان به ثبات زندگی روستانشینان و رفع غبار از چهره روستا‌ها معطوف شود/ همت والای دولت سیزدهم برای حرکت شتابان توسعه در کردستان/خدمت خالصانه تنها راه قدردانی از مردم نجیب کردستان است

استاندار کردستان از بیش از ۱۲ همت کارکرد عمرانی در استان طی دو سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: تغییر برخی شاخص‌ها در کردستان نشان از کار مستمر و حجیم است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز شنبه ۲۵ فروردین ماه به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور  در اداره کل بنیاد مسکن کردستان ضمن دیدار صمیمی با کارکنان این بنیاد و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این مجموعه،  بنیاد مسکن را از نهادهای انقلابی و اجرایی دارای کارنامه موفق توصیف کرد.

وی یکی از رویکردها و راهبرد انقلاب اسلامی را مردمی کردن امور در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب خواند و گفت: تصمیماتی مثل ایجاد حساب صد برای کمک به مسکن محرومان حاکی از توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است و نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به حکمروایی مردمی است که در تمامی ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر است.

طبق گفته استاندار کردستان،
صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ به تبع آن تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نمونه‌های بارز و مهم دیدگاه والای ایشان به شمار می‌رود و بر اساس تأکید مقام معظم رهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برکات مستمر و صدقات جاری امام راحل است و تاکنون منشأ خدمات فراوانی در راستای تحقق فرمان تاریخی امام خمینی(ره) به ویژه در تأمین مسکن محرومان و محرومیت زدایی در از روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بنیاد مسکن فعالانه و بدون واسطه یکی از نهادهایی است که بیشترین خدمت را به محرومترین قشر جامعه در طول ۴۵ سال گذشته ارائه کرده و با علم و تجربه اکنون به بالندگی رسیده است.

استاندار کردستان بنیاد مسکن را بازوی توانمند دولت در توسعه مسکن روستایی و محرومیت زدایی اعلام کرد و ضمن تاکید بر توجه ویژه در شورای برنامه ریزی و کمیته‌های برنامه ریزی به این حوزه افزود:امیدواریم همچنان
امسال بهتر از سال‌های گذشته با همگرایی بیشتر و انسجام بهتر خدمت ماندگارتری به استان و مردم عزیز ارائه کنیم.

زارعی کوشا فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت:
تحقق شعار سال با تولید مسکن و رفع محرومیت روستاها و بسیج امکانات در این راستا ضروری است چراکه حل مشکل مسکن محرومین از دغدغه‌های امام راحل و مورد تاکید رهبری است لذا تحقق این امر نیازمند تلاش، همفکری و برنامه عملی است.

وی تولید مسکن و رفع محرومیت از مناطق روستایی را از اولویت مهم این نهاد انقلابی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق منویات رهبری ضروری است.

زارعی کوشا ارائه خدمات در شان روستائیان را، گام جدی برای تحقق مهاجرت معکوس دانست و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته در قریب به ۲۰۰ روستا در استان مهاجرت معکوس داشته ایم که این امر نشانگر هدف گچ داری درست و اقدام مصاب است.

اعلام بیش از ۱۲ همت کارکرد عمرانی استان طی دو سال گذشته تاکنون از دیگر موضوعاتی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و گفت: تغییر برخی شاخص‌ها در استان نیازمند کار مستمر و حجیم است.

طبق اظهارات زارعی کوشا در حوزه‌های عمرانی، طرح هادی، مقاوم سازی مسکن روستایی، آسفالت معابر و احداث راه‌های روستایی در استان اقدامات شایسته ای انجام شده که نسبت به تمام دوره‌های گذشته برجسته است.

وی خدمت خالصانه و بی‌منت را تنها راه قدردانی از مردم نجیب استان دانست و یاد آور شد: شکرانه مسئولیت در استان پر ظرفیت کردستان، خدمت بی منت به مردم و از جمله مهمترین وظیفه مسئولان است.

گفتنی است در این دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان ،گزارشی از آمار و عملکرد این بنیاد از بدو تاسیس تاکنون در زمینه های مختلف روستایی، شهری و برنامه‌های آتی را اعلام کرد.