یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۳۳:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۲۶ ساعت ۲۳:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان: خیرین مدرسه‌ساز، آموزگاران ایثار هستند

استاندارکردستان خیرین مدرسه‌ساز را آموزگاران ایثار توصیف کرد و افزود: خیرین و نیکوکاران مدرسه‌ساز، پیشگامان رویشگاه‌های دانایی، علم و اندیشه هستند که دست‌های مهربان آنان به وسعت آسمان گسترده و قلب هایشان، بسان دریا زُلال است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان «اسماعیل زارعی کوشا» در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز؛ گفت: خیرین مدرسه‌ساز سنگ بنای فرهنگ خیری را در جامعه بنا نهادند و پیوست همین منشور نیکو، انجمن خیرین پل سازی،مسکن سازی و سلامت در جامعه شکل گرفت.
وی از خیرین مدرسه‌ساز در کردستان قدردانی کرد و افزود: ارتقای سرانه فضای آموزشی کردستان توسط دولت، بدون حمایت خیرین مدرسه‌ساز ممکن نیست.
وی به بررسی دقیق کارشناسی و تدوین سند آمایش فضاهای آموزشی استان در شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با در دست داشتن این سند آمایشی، اطلس توزیع فراوانی ساخت مدارس در مقاطع تحصیلی مشخص و معین است.
وی به احداث متوازن و عادلانه مدارس در نقاط شهری و روستایی کردستان تأکید کرد و یادآور شد: هم‌اکنون برای رسیدن به میانگین متوسط سرانه آموزشی کشور، ۲۸۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در مقاطع تحصیلی در استان نیاز است.
وی اظهار داشت: برای تأمین و ساخت این میزان فضای مورد نیاز، قریب ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تأمین این رقم سنگین به تنهایی از عهده دولت خارج است.
وی با بیان اینکه اجر اُخروی خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدارس و ترویج فرهنگ خیری در توصیف کلام و واژه نمی‌گنجد؛ افزود: بر اساس گزارش انجمن خیرین مدرسه‌ساز از ابتدای سال تاکنون ۴۸ مدرسه ۱ تا ۱۲ کلاسه در نقاط شهری و روستایی با همت خیرین ساخته شده است که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به ۶۰ مدرسه افزایش یابد که تأثیر مهمی در رشد سرانه آموزشی استان دارد.