یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۳۵:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۳۰ ساعت ۰۲:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان: ارتقای شاخص‌های بهره‌وری و صرفه‌جویی اولویت کاری مدیران استان است

استاندارکردستان گفت: ارتقای شاخص‌های بهره‌وری و صرفه‌جویی اولویت کاری مدیران دستگاه‌های دولتی در استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “اسماعیل زارعی کوشا” روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان به تصریح بر مدیریت صحیح و کارشناسی هزینه‌کرد اعتبارت هزینه‌ای در استان تأکید کرد و افزود: مدیریت منابع از مبانی اصول مدیریت علمی با رویکرد افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی کارکنان به شمار می‌رود.
وی روش‌های هزینه‌کرد اعتبارات هزینه‌ای کردستان را تحلیل کرد و افزود: ۵۴ میلیارد تومان نسبت به شاخص‌های عادی در زمینه توزیع اعتبارات هزینه‌ای کسری داریم که با اعمال نگرش صرفه‌جویی بین‌بخشی و فرابخشی در هزینه‌کرد اعتبارات هزینه‌ای، می‌توانیم از این چالش فرارو عبور کنیم.
وی اولویت تخصیص اعتبارات هزینه‌ای در استان را پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی دانست و بر تحقق بهره‌وری در مدیریت تأکید کرد.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه الزامات قانون بودجه در زمینه اعتبارات هزینه‌ای روشن و شفاف است، پیرامون تولید سریال‌های فاخر در سطح ملی توضیح داد که منابع اعتباری کردستان محدود است و باید برای تولید آثار فرهنگی و رسانه‌ای با موضوع دفاع مقدس از منابع دیگر بهره بگیریم.
استاندار کردستان یادآور شد: طرح نیروی کار استان بر اساس مبانی علمی با دقت زیاد تهیه و تدوین شده، ولی با این وجود برآورد، نمونه‌برداری و تعمیم به کل استان است و برای نزدیکی آن به واقعیت نیاز به برگزاری نشست‌های تخصصی و همفکری با نخبگان داریم.
استاندار کردستان در خصوص برنامه‌های دولت پیرامون بسترسازی اشتغال در استان گفت: اشتغال‌زایی محور تلاش دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استان است و بدون تردید ساز این عنصر مهم در زندگی شهروندان کوک‌تر می‌شود.
وی تأکید کرد: هر مسئله‌ای اگر به درستی درک نشود، نمی‌توان برای حل آن هم مسیر صحیحی را طی کرد؛ بنابراین برای پرداختن به هر مبحثی باید دقت و دانش لازم را داشت.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تأثيرگذار در سیر نمودار نزولی نرخ بیکاری مشارکت اقتصادی است؛ افزود: برای بهبود این شاخص‌ها به دنبال راهکار علمی و عملی هستیم.
استاندار کردستان با بیان این‌که رسالت ما مسئولان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است، گفت: از نقد دقیق در هر حوزه‌ای به ویژه در ارتباط با موضوع بیکاری استقبال می‌کنیم، اما نقد غیرکارشناسی را نمی‌توان خدمت به مردم تلقی کرد.

?️کردستان رتبه نخست کشور در تأیید شده نهایی متقاضیان مسکن ملی را دارد.

استاندار کردستان با اعلام اینکه دقیق‌ترین ثبت‌نام‌ها و پایش ها در طرح مسکن ملی کشور در کردستان انجام شده است، گفت: در چهار سال باید ۳۶ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای این طرح در استان باید ساخته شود.
زارعی کوشا با بیان اینکه سه برابر تعهد استان تأیید شده نهایی داریم، بیان کرد: استان رتبه اول کشور از نظر متقاضی تأیید نهایی شده نسبت به سهمیه را دارد.
طرح الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به شهر سنندج در راستای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در این شهر با ۱۹ رای موافق و یک رای مخالف اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان مصوب شد و قرار است به شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور برای تأیید نهایی ارسال شود.