یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۰:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۳۰ ساعت ۰۲:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان: نخبگان، محور توسعه دانش‌بنیان در استان هستند

استاندار کردستان نخبگان را محور توسعه دانش‌بنیان در جامعه دانست و بر اهمیت جایگاه این نسل فرهیخته و علمی در بین دستگاه‌های اجرایی تأکيد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “اسماعیل زارعی کوشا”روز پنجشنبه در نشست با نخبگان، مدیران واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در سنندج خطاب به نخبگان، حمایت‌های دولت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد و افزود: حمایت مالی، حقوقی و تسهیلگری در صدور مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان از سیاست‌های دولت مردمی است.
وی با تأکيد بر نهادینه کردن فرهنگ حمایت از نخبگان در بین دستگاه‌های اجرایی استان؛ افزود: فراهم کردن زمینه برای نقش‌آفرینی بیشتر نخبگان، گره‌گشایی بسیاری از مشکلات کردستان در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
زارعی کوشا برخورداری از استعداد برتر، روحیه کار و تلاش مضاعف و تلاش برای رفع نیاز‌های استان را از شاخصه‌های نخبگی برشمرد و اظهار داشت: “بنا به تأکیدات ریاست جمهوری، اولین شکر این نعمت برای نخبگان، آن است که این نعمت را متعلق به خدا بدانند و در مسیر رضایت او مورد استفاده قرار دهند، از خود برتربینی که از آفات نخبگی است، پرهیز کنند و تمام استعداد، خلاقیت و ابتکار خود را در جهت گره‌گشایی از نیاز‌های مردم به کار گیرند”.
استاندار کردستان با بیان اینکه احساس نیاز به نخبگان در میان مدیران دستگاه‌ها باید نهادینه شود؛ افزود: نخبه‌پروری از ذخایر سرمایه‌های انسانی در جامعه است.
“اسماعیل زارعی‌کوشا” اظهار کرد: نخبگان محتاج توجه نیستند؛ بلکه احساس نیاز از طرف مدیران به نخبگان باید وجود داشته باشد.
وی بر لزوم تغییر نگاه به نخبگان در بین مدیران و دستگاه‌ها تأکيد کرد و افزود: باید این لزوم احساس نیاز به نخبگان و استفاده از توان و دانش آنان در بدنه تمام دستگاه‌ها نهادینه شود، در غیر این صورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
وی به برخی دستاوردها و پیشرفت‌های استان در حوزه‌های مختلف نیز اشاره داشت و گفت: امسال به قیمت روز، ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری می‌رسد که بی‌سابقه است.
استاندار کردستان افزود: رتبه استان در قانون بودجه کشور امسال از ۲۴ به ۱۰ ارتقاء یافته اما مثل خیلی از دستاوردها، اطلاع‌رسانی نشده است.