شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۵:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۳۱ ساعت ۱۲:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان بعد از نشست با سرمایه‌گذاران خبرداد: پیشنهاد دو طرح سرمایه‌گذاری در کردستان

استاندار کردستان از نشست و دیدار دو شرکت سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه فروآلیاژ و صنایع پایین دست پتروشیمی در دو شهرستان استان خبرداد

“اسماعیل زارعی‌کوشا” افزود: در نشستی که روز جمعه ۳۰ تیرماه برگزار شد، یکی از سرمایه‌گذاران، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجموعه فروآلیاژ در یاسوکند بیجار را مطرح کرد، که طرح توجیهی آن بعد از فرآیند تایید کارشناسی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
سرمایه‌گذار فروآلیاژها را آلیاژی از آهن به‌ همراه تعدادی دیگر از عناصر ازجمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و غیره عنوان کرد و افزود: استفاده از فروآلیاژها باعث افزایش کیفیت محصولات صنعت فولاد و چدن در استان می‌شود.
استاندار کردستان طرح پیشنهادی یکی دیگر از سرمایه‌گذاران را، راه‌اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و افزود: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، درصورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.
وی تأکید کرد: پیشنهاد این دو طرح سرمایه‌گذاری در مقدمات اولیه است و ابتدا باید روی تمام مراحل سرمایه‌گذاری با ارایه طرح توجیهی مطالعه کارشناسی انجام شود و بعد از تایید نهایی در مورد طرح‌های پیشنهادی، جزئيات آن رسانه‌ای خواهد شد.