شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۳۱:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۱ ساعت ۱۴:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در ستاد اقامه نماز تأکید کرد: اقامه و ترویج نماز، تکلیف الهی کارگزاران‌ نظام‌اسلامی است/ تأکيد بر تحکیم نماز در مدارس

استاندار کردستان اقامه و ترویج نماز را تکلیف الهی کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی دانست و گفت: "اقامه نماز نورالانوار و تنها راه رسیدن به کمال و آرامش قلب انسان‌هاست"

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “اسماعیل زارعی‌کوشا” در جلسه ستاد اقامه نماز، فلسفه و فضیلت این تکلیف الهی را تشریح کرد و افزود: امروز دشمنان در شبکه‌های اجتماعی با تولید محتواهای توطئه‌آمیز، فضلیت نماز را مورد هجمه قرار می‌دهند که این وظیفه ماست با مدد از خردِ جمعی نهادهای خانواده و آموزشی، در آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوانان تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان با دانش و خرد و با حلم و متانت به سوالات نسل جوان پاسخ دهند؛ اظهار داشت: هر روز جوانان با حجم اطلاعات مسموم شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند که به دنبال پاسخ به حقیقت هستند و این می‌طلبند که همه متولیان دینی و فرهنگی و حتی خانواده‌ها به علم روز برای اقناع افکار این نسل پرسشگر مجهز باشند.
وی با اشاره به تحلیل واقعیت و حقیقت‌های جامعه تأکید کرد: برگزاری صرف جلسات بدون خروجی تأثیرگذار، معنا و مفهومی ندارد و همه مکلف هستیم که با هم‌افزایی هیئات و تشکل‌های دینی و فرهنگی-مذهبی به جنگ نرم دشمن برویم.
استاندار کردستان قوام صفوف نمازگزاران در مساجد و حتی مدارس با شرکت گروه‌های جوان را مهم خواند و افزود: همیشه خیال‌بافی و توهم دشمن برای کم رنگ نشان دادن قیام عاشورا و مهدویت در وحدت و کثرت مجالس عزاداری و صفوف کثیر مستحکم اقامه نماز نقش بر آب می‌شود، اما باید هوشیارانه و عالمانه برای خنثی‌سازی جنگ نرم در فضای مجازی برنامه محور عمل کنیم.
زارعی‌کوشا با اشاره به تلاش مذبوحانه و پلید دشمنان برای به انحراف کشاندن فلسفه قیام عاشورا یادآور شد: خانواده‌ها از غفلت و سهل‌انگاری فرزندان برای اقامه نماز، نگران هستند و بارها این مورد مهم تکلیف دینی را گوشزد می‌کنند.
وی نقش مدارس را در ترغیب دانش‌آموزان برای ادای فرضیه نماز مهم خواند و بر ساماندهی مساجد بین راهی در محورهای مواصلاتی کردستان تأکید کرد.